Zöld utat kaptak az Y-híd projekt folytatásának tervei

Megosztás


Az Y-híd hármas és négyes ütemére vonatkozó, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) és az önkormányzat szakemberei, valamint több civil szervezet részvételével kidolgozott koncepciótervek nagy sikert arattak az országos tervtanács szakmai zsűrije előtt. A tervek ezáltal megerősítést nyertek a szakma által, így folytatódhat a munka – tette közzé Facebook oldalán Veres Pál polgármester. A koncepciótervekről Szunyogh László, Miskolc főépítésze árult el konkrétumokat.

Mint arról már korábban beszámoltunk, az eddig elkészült szakaszok (a turbókörforgalom, a Vörösmarty utca felújítása és a felüljáró komplexum) csupán a munkálatok első két ütemét képezik, a további tervek a 3-as számú főút új nyomvonalának kiépítéséről szólnak. Szunyogh László szerint a főútvonal eltérítésére évekkel korábban is készült tervezet, melynek a központi eleme egy, a Tiszai pályaudvar elé kiépített intermodális csomópont volt, emellett a főút egy szakasza a föld alatt futott volna, ez azonban a magas költségek, a Szinva közelsége, valamint a pályaudvar perifériális helyzete miatt végül lekerült az asztalról. Viszont az Y-híd építési munkálatai már folytak, ezért új koncepciót dolgoztak ki a 3-as főút új nyomvonalára.

A teljes projekt (nif.hu)

– A korábbi tervek szerint a hármas út a föld alól feljőve a Fonoda utcán folytatódott volna és kötött volna vissza a József Attila utcára, vagyis éppen annak tehermentesítése maradt volna el. Mi viszont azt mondtuk, hogy az út a Kandó Kálmán téren folytatódjon a Föld felett, és az új nyomvonal a Szinva déli oldalán menjen, az Auchan magasságában forduljon északi irányba és egy új Sajó-hídon keresztül kössön be az XXL áruház mellé, így tehermentesítve lenne a József Attila utca, hiszen innen már az autópálya is közel van, megérné tehát az új nyomvonalat használni az átmenő forgalomnak – vázolta a főépítész.

A 3-as ütem koncepcióterve (Kép: minap.hu)

A NIF által kiválasztott tervező cég több tervet is készített, ezek közül a kormányzati szervek és az önkormányzat végül azt tartotta legjobbnak, mely szerint a hármas ütem (Kandó Kálmán tér – Fonoda utca) közötti szakasz a Szinva déli oldalán, nagyobbrészt a jelenlegi MÁV-os ingatlanok helyén haladna, a Baross Gábor utcán a régi helyén épülne egy új Szinva híd, valamint egy a Szondy utcánál is. A négyes ütem pedig (Fonoda utca – József Attila utca) a már fent említett útvonalon haladna, a Sajón egy új híd épülne, illetve az Auchan előtti csomópontot is átépítenék. Emellett kerékpárút is létesülne, ez a Kandó Kálmán tér után a Szinva utcán folytatódna és ez is a már emlegetett József Attila utcai csomópontba kötne be, oda, ahol az elmúlt hónapokban a Miskolcot Felsőzsolcával összekötő bicikliutat kezdték kiépíteni.

– A villamos jelenlegi végállomása a kettes posta elé kerülne át, fejállomásként, mellé kerülne a buszvégállomás. Ez jelentősen javítaná a vasút és a helyi közlekedés járatainak kapcsolatát, a jelenlegi körforgalom nagyobb részének helyén zöld park, az állomás előtt pedig egy méltó tér alakulhatna ki – részletezte a szakember, aki hozzátette még: a tervezőktől azt is kérték, hogy gondolják újra a József Attila utca közlekedését is, erre ugyanis az új út megépítése után mindenképpen szükség lesz a buszforgalom versenyképes, akadálytalan biztosítása érdekében.

A kiviteli tervek elkészültét követően, a megfelelő forrás biztosítása után leghamarabb 2025-ben kezdődhetnek el az építési munkálatok.

Forrás: minap.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek